USA: Alpine, tu som!

, , 9 comments

Už som tu týždeň, ale mám pocit, akoby som tu bola mesiac. Dni sa zlievajú do jedného, práca je nudná a monotónna (upratovanie navlas rovnakých izieb). Bývam v rámci rezortu, v ktorom pracujem, čo je super, lebo počas obednej prestávky proste idem „domov“ a môžem si aj pospať a nikomu to nevadí.

Čo sa týka nového domova., prišla som sem o pol noci pred týždňom. Keď mi dali kľúče od aparmánu a nechali ma samú, začala som skákať od radosti po izbe ako zmyslov zbavená. Potichu, aby som nezobudila spolubývajúcich vo vedľajšej izbe. Mám totiž vlastnú izbu so šatníkom! Celý apartmán s obývačkou, kuchyňou a kúpeľkou (a ďalšími 2 šatníkmi, do ktorých si už ale nemám čo dať) obývame len traja ľudia. Moji litovskí spolubývajúci (pár) sú milí, dokonca ma už naučili nadávať po litovsky a ponúkli ma polievkou :D

Eufória a nadšenie ma prešlo po prvom pracovnom dni. Je to riadna makačka, keď dokončím jednu prácu, vždy mi nájdu inú úlohu, ako napríklad umývať podlahu v nejakom pofidérnom sklade, kde nikdy nikto nezametal, nieto ešte aby umýval podlahu. Všetok náš nadriadený personál je mexického pôvodu, čo pre mňa znamená trénovanie si španielčiny a niekedy aj tlmočenia, lebo nikto iný z deciek po španielsky nevie, a zaúča nás tu jedna stará mexičanka, ktorá si melie svoje a ani sa nenamáha hovoriť po anglicky ( a keď už niečo povie, tak jej vôbec nerozumiem...trvalo mi 2 dni, kým som zistila, že „yóve“ je „over“ :D).

Toto miesto je ideálne pre filmové spracovanie, či už telenovelu, alebo, detektívku. Je tu mexický záhrandík Mario (voláme ho Super Mario, lebo má fúzy a jazdí na golfovom vozíku), stará mexická upratovačka Esperanza (telenovelová dobrá postava, ktorá pomáha rozvinúť lásku medzi protagonistami), mexický manažér Luis (v detektívke by bol podozrivý z vraždy, v telenovele by bol taký ten zlý zákerný antagonista, ktorý by chcel dostať hlavú ženskú postavu, ale ona by ho odmietala), mladý zaľúbený litovský pár (v detektívkach Agaty Christie je vždy zaľúbený pár), černošský kuchár, ktorý vyzerá milo a vždy ma pozdraví a dokonca mi dal pomaranče, ale určite skrýva v mraziacich boxoch mŕtvoly. A ešte sú tu čierne angry birds, ktoré útočia na okoloidúcich a vyzerajú ako Hitchcockovho hororu Vtáky, hoci si len len chránia hniezda.

Okrem vlastnej izby som dostala aj bicykel, aby som mohla chodiť do „dediny“. Bývam 10 minút bicyklom od Alpine, ktoré má okolo 800 obyvateľov, knižnicu, 2 potraviny, 3 banky, poštu, požiarnu stanicu, bio eko obchod, železiarstvo, kaviareň, 2 podniky, Subway, autopredajňu, 20 domov a 3 karavany. Keď som sa miestnych pýtala, čo sa tu dá robiť pre zábavu, povedali mi, že raz týždenne je tu striptíz v miestnom bare. Všetci sme tu z toho frustrovaní. Teda nie všetci, okrem mňa je tu totiž len jedno dievča (spomínaná spolubývajúca) a 7 chalanov.

Snažím sa ale vždy pozerať na veci optimisticky. Takže pozitíva tohto miesta, aj keď je to tu ako na koni sveta:
-         vo Wyomingu sa neplatia štátne dane (len federálne, čo znamená, väščí zárobok a menej problémov pri daňovom priznaní)
-         lacné a celkom pekné ubytovanie minútu od práce, takže nemusím vstávať hodinu pred prácou. Iba ak sa chcem aj namaľovať :D
-       nie sú tu podivné indivídua, ktorých by som sa mohla báť (minulý rok v Durangu vedľa nás býval chalan, ktorému utiekol had!!) Práve naopak, vždy sa poteším spoločnosti ľudí, a pritom som bola doma presný opak a chcela som byť vždy sama :D Mám rada nezáväzné konverzácie na ulici, v obchode, autobuse a tak...včera mi predavač v potravinách pobavene povedal, že sa mu páči môj prízvuk :D
-         obchody su dobre zásobované, či už kozmetikou alebo potravinami. Len nemôžem nájsť nejaké pečivo podobné tomu európskemu :(
-         môžem nosiť jarné oblečenie, čo znamená, krátky rukáv a dlhé gate a kožené členkové boty, ktoré milujem a v ktorých by sa mi doma pravdepodobne sparila noha aj členky
-         rada tu pozorujem krajinu (veď čo iné by som tu tak mohla robiť). Bývajú tu nádherné západy slnka, hviezdnaté obloha a dnes bola dokonca veľká búrka
-         všetko je tu gýčovo krásne a čisté, príroda, dokonca aj záchody. fakt, kľudne by ste tu mohli obedovať na verejných hotelových záchodoch lebo ich ČISTÍM dvakrát denne
-         zamestnanecká zľava na raňajky all you can eat a 10% zľava na všetok alkohol a sladkosti v obchodíku :D
-         vlastná izba so šatníkom, 2 posteľami, bicykel (podľa chalanov, som si vybrala najlepší, haha)
-         miestna knižnica zadarmo s veľkým výberom dvd, kníh (majú tu aj knihy, ktoré som vždy túžila prečítať ako fitness knihy od Jillian a z beletrie sú tu predovšetkým americkí autori ale videla som aj Jo Nesboa) a módnych časopisov
      -    tenisové kurty a fitko zadarmo. Škoda, že sa cítim ako zombie a nemám energiu na športy po práci

















9 comments:

  1. Krásný fotky! Ta s tou rukou se mi moc líbí! :)

    ReplyDelete
  2. Krásne fotky! Prosím ťa, aký objektív používaš?

    ReplyDelete
    Replies
    1. zakladny, ktory bol k fotaku, ked som ho kupovala. Ono je to hlavne o vyvazeni bielej a vlastnom nastaveni fotaka (vysoky kontrast).

      Delete
  3. Hah veľmi sa smejem, keď som v lete robila na Sardinií, tiež sme mali "Super Maria" a vymýšľali sme si príbehy o ostatných. Inak super fotky, je tam krásna príroda.

    ReplyDelete
  4. Uff, parádny rozsiahly článok. Teším sa na nové príhody!!!

    ReplyDelete
  5. Ta práce nevypadá nic moc, ale Esperanza aspol. pobavili :D Fotky jsou nádherné a přestože to možná není ideální, tak ti závidím..ta krajina je božská!

    ReplyDelete
  6. vyzerá to veľmi idylicky a už sa nemôžem dočkať ďalších reportov :)

    ReplyDelete
  7. s akou ľahkosťou, vtipom a nadhľadom si to napísala :) držím palce, nech sa ti tam páči i naďalej :)

    ReplyDelete
  8. dakujem vsetkym za podporu :)

    ReplyDelete