SK: Búrame!

, , 7 comments

Vďaka facebookovej stránke Babô -inho blogu (ako sa to skloňuje? :D) som sa dozvedela, že dnes sa koná verejná prehliadka bývaleho bratislavského pivovaru Stein, predtým, ako ho začnú búrať. Áno, ďalšia bratislavská fabrika je na konci svojho života. Či je to dobré alebo zlé? Nech si každý utvorí svoj názor. Z toho, čo nám hovorili zamestnanci firmy, čo to organizovala (a čo to bude búrať) bolo jasné, že pokusy pamiatkárov o zachovanie aspoň časti Steinu sú viac než zbytočné, pretože budova je naozaj v žalostnom stave. Hm.

Zobrala som na prehliadku kamaráta a vybrali sme sa tam hneď na ráno v domienke, že tam "budeme prví" a "nikto tam ešte nebude". Aké bolo naše sklamanie po príchode, keď už z diaľky sme videli na ulici postávať podozrivú skupinu ľudí. Všetko to boli prevažne mladí ľudia (očividne sharovanie správy na facebooku zaúčinkovalo), ale našli sa aj starší páni, či jedna rodina s dieťaťom. Vyzeralo to ako stretnutie klubu fotografov, každý mal svoju zrkadlovku na krku, alebo vo fototaške na ramene. Hodinu sme tam vonku postávali v nekončiacom sa rade, ktorý sa tiahol až za roh budovy. Okoloidúci si museli myslieť, že sa tam rozdáva pivo zadarmo :) Jedna babička sa pri nás pristavila, aby zistila, o čo ide. Fakt som už chcela odísť, hovorila som si, že mi to nestojí za to, keďže som ešte stále trošku chorá. Denis ma ale presvedčil a som rada, že sme zostali, pretože fotky, čo som urobila, sa mi fakt páčia

Po nekonečne krutej hodine čakania sme sa dostali konečne do budovy, ale tam sme museli zas len čakať. Dali nám podpísať tlačivo, že dnu vstupujeme na vlastné riziko (a že neručia za našu smrť, alebo poškodenie na zdraví atď. atď.) a opäť sme čakali, tentokrát už v miestnosti s ohrievačom a horúcim čajom (ktorý som odmietla, lebo som si priniesla vlastný zázvorový, hehe).

Konečne! Konečne prišla tá chvíľa! Vyfasovali sme štýlové doplnky, ochranné prilby a reflexné vesty, must have tejto sezóny, a mohli sme v skupine vkročiť do areálu. Samotná prehliadka trvala krátko, čo sa im ani nečudujem, pri toľkých ľuďoch čakajúcich vonku. Rýchlo som cvakala čo sa dalo. Som si stihla aj zapózovať :D Páni vedúci na nás dozerali, kam môžeme a kam nesmieme, vysvetľovali, ktorá budova na čo slúžila a tak.

Teraz už len čakať, kedy tam príde Miley Cyrus na svojej wercking ball a celé to tam zbúra.


rad na teplé rožky, ktorý sa ťahal až za roh budovy
 

čakajú a čakajú
 


bola by zo mňa pekná vedúca demoličnej čaty?






 







brum.






7 comments:

  1. Jejj Vďak, som jedna z tých, ktorých >kvôli chorobe< očakávané čakanie odradilo, takže tvoj skvelý fotoreport prišiel viac než vhod ;)

    ReplyDelete
  2. sakra nemohli to spraviť cez semester a nie teraz keď som doma :D lebo ináč hneď vedľa bývam :D naštve no

    ReplyDelete
  3. je smutné ako sa často nechajú budovy len tak, aby sa dostali až do takéhoto stavu, keď už povedia, že sa nedajú zachovať. Bratislava si zničila všetky industriálne komplexy :( ďakujem za report, fotky sú pekné, ale veľmi smutné

    ReplyDelete
  4. Dakujem za komentare. :) Som si ista, ze toto urcite nebola posledna prilezitost, v BA je bohuzial vela budov cakajucich na "odstrel".

    ReplyDelete
  5. některé ty detaily jsou krásné, škoda, že se nikomu nechce obtěžovat s rekonstrukcí podlehájící omezením, ale je mnohem jednodušší celou stavbu zbourat, přitom je to taky určité kulturní dědictví, které bychom měli ochraňovat

    ReplyDelete