DIY: šalát

, , No Comments
Čo je dobré na šalátoch okrem toho, že sú zdravé a chutné? To, že pri ich príprave nie je čo pokaziť. 
Pri robení šalátov neexistujú žiadne pravidlá, ide o namixovanie chutí, prípadne dať nejako normálne dokopy to, čo sa doma nájde. Ponúkam návod na prípravu šťavnatého kuracieho šalátu. Je ľahký, nízkotučný, košer... a hlavne ZASÝTI! Za ten čas mojej relatívne krátkej kuchárskej praxe som zistila, že kuracie mäso ide dokopy s konzervovanými mandarínkami. Divné, že? Preto chcem týmto inšpirovať podobných labužníkov ako som ja nech sa neboja mixovať nezmixovateľné. 

  

Recept pre jednu osobu. Meriam v hrstiach, nie všetci  majú kuchynskú váhu
- jedno kuracie prso
- hrsť mrazenej kukurice
- hrsť mrazeného hrášku
- hrsť mrazených fazuľkových strukov (kedysi som ich neznášala a teraz sa ich nemôžem nabažiť)
- dve lyžice slnečnicových jadierok (aby boli v jedle zastúpené aj nejaké tie dobré tuky)
- tretina pokrájanej ošúpanej uhorky
- konzervované mandarínky – áno, za hrsť
- pár listov ľadového šalátu
- pár kvapiek z citróna :))
 
 

Mäso som pokrájala na kocky, posypala dvoma druhmi korenia, opäť malý experiment; korením na pečené kurča a korením na ryby. Upravila som ho pre mňa netradičným spôsobom – na prírodno. Doteraz som nevedela, že na panvicu môžem miesto oleja naliať aj vodu. Tak mäso zostane šťavnaté. Ku koncu varenia/praženia som pridala fazuľové lúsky aby sa rozmrazili a nasiakli vodu.
 
 


Kukuricu a hrášok som rozmrazila normálne, zmiešala s ostatnými komoditami, primačkla citrón, pridala teplé mäso a struky a voilá! Mäso dodá šalátu výraznú chuť, spolu s mandarínkami na lyžičke vytvára dokonalú harmóniu. Lusky sú šťavnaté a chrumkavé zároveň...uaa, až mi tečú sliny pri písaní!


 

0 komentárov:

Post a Comment