FUN: 4 druhy piva, 3 dni, 2 mestá a jeden parfém

, , 1 comment

Túto jeseň si užívam maximálne vďaka ľuďom, ktorých mám rada a ktorým na mne záleží ako moje kamarátky, ktoré som spoznala v Amerike. Sú to dievčatá s ktorými nikdy nie je nuda. Tento víkend nemal obdoby aj keď sa začal už vo štvrtok večer a skončil asi tak, že momentálne pijem zázvorový čaj na choré hrdlo a dookola počúvam toto.


Karlina prišla až zo Slovinska. Išla som ju večer čakať na Hl. stanicu, za ktorú som sa fakt hanbila, ale našťastie bola tma je pravda, že viac bezdomovcov je momentálne aj u nás na Dolných Honoch. Mám rada spontánne rozhodnutia a ešte radšej mám, keď sú tie rozhodnutia správne! A tak sme skončili v Dunaji na pive s ďalšou Slovinkou a Slovenkou, ktoré sme stretli na stanici.  Takisto sa spoznali v zahraničí a takisto Slovinka prišla navštíviť Slovenku. Domov sme prišli asi o druhej ráno, lebo som v klube stretla mojich kamarátov takže celý večer, čo večer, celý víkend sa v niesol v duchu "randomize!" (aj vy ste na strednej museli vedieť kódovať v pascale?).


Ďalší deň mala prísť aj Gabika z Brna. Dali sme si opulentný obed a vybrali sme sa do mesta. Všetko som im ukázala ako správna Prešporáčka, ktorá absolovala nejednu exkurziu od mapaBA. Dokonca som náhodne vyhrala parfém z Avonu od dvoch "neandertálcov" - promotérov nejakej novej vône, haha. Ďalej sme videli pochod Hare Krišna, nejakú výstavu fotiek, čo fotili bezdomovci, zahrali sa na hravých polorozpadnutých objektoch na Hurbanovom námestí odtiaľ išli pozorovať západ slnka na hrad a skončili zas v Dunaji. Slovinci nazývajú Dunajom Viedeň. Ako nazývajú Dunaj som zabudla. Takže, keď som Karline povedala, že ideme do Dunaja, myslela si, že ideme do Viedne, haha. Mala som prvýkrát jablčný cider, ale vôbec ma nezaujal. Som klasik, pre mňa existuje len pivo alebo víno. Ešte v ten večer sme sa spontánne rozhodli, že ďalší deň pôjdeme do Brna. 




  

A tak sme šli do Brna. Vždy keď sa ocitnem v Brne, pripadá mi krajšie a krajšie. Až začínam ľutovať, že tam tiež neštudujem. (Viete ako sa volá najväčšie slovenské študentské mesto? Brno.) Navštívili sme Trojku, dala som si pšeničné pivo. Mňam. Museli sme Karline ukázať ten špeciálny falický časostroj keď sme začuli, že pár desiatok metrov od nás sa koná nejaký pochod. Podľa hlasov sme vedeli, že sprievod sa približuje. Približne 30 deciek niečo skandovalo. Mali oblečené fialové mikiny, v rukách držali transparenty a videla som medzi nimi aj zopár chlapcov. Už boli pri nás tak blízko, že sme zreteľne počuli čo skandovali. Skandovali jedno meno a pišťali pri tom. Pomaly prechádzali okolo nás. Sedeli sme na lavičke a padli nám sánky. Karlina sa začala smiať. Prepukli sme do hysterického smiechu, že som tento zážitok zabudla odfotiť. Kričali meno Justina Biebera! :D



Po tomto paralyzujúcom  zážitku sme odišli dať si burek (Doteraz som nevedela, že existuje niečo ako burek. Asi ho pripravoval Turek. :D) a na byt. Z bytu do jedného podniku a do druhého ale to už si veľmi nepamätám, nie že by som bola opitá ale veľmo unavená a boli tam divní ľudia, takže to radšej vynechám. V tom prvom podniku nám ale taký milý starý pán spýtal po anglicky, kto znás je "native speaker" a bol prekvapený, keď sme mu povedali, že sme všetci piati Slováci a jedna Slovinka. V českom podniku. Netuším, či bol Čech, či nie (vedia českí starí ľudia po anglicky? Neviem si predstaviť slovenského dedka tak speakovať ako tohto!) ale povedal nám, že sme "very beautiful young people". Asi dvakrát. A myslel to úprimne. Neviem ako to brali ostatní ale mne to prišlo pekné. Kedy ste niekomu povedali, že je to naozaj pekná ľudská bytosť? Z takýchto maličkostí sa skladal celý náš víkend. Syrové toasty. Mandľovica. Smiešna hudba. Nové tváre. Veľký mesiac. Hlasná hudba. Vôňa jesene ale i  zápach cigariet. Ťažké viečka a prádzna myseľ. Nabudúce dáme aj Slovinsko. 


Podľa mňa sa v poslednej dobe teším viac ako je zdravé. Možno aj preto som ochorela. 


1 comment:

  1. znie to ako perfektný víkend :) veľa takých ešte!

    ReplyDelete