Durango, mango, Django

, , 1 comment

Ak sa tu mam naucit nieco ine okrem anglictiny (uz dokazem pozerat filmy bez titulkov a prekladu ^^) tak to bude urcite trpezlivost. Lebo tu mame hrozne internetove pripojenie a vsetko mi mrzne a zasekava sa... ale vobec mozem byt rada ze v nasom "domceku" chytame wifi, lebo ostatni clenovia programu chodia koli tomu do kuchynky, haha.

Takze uz sa pomaly zabyvavam v Durangu. V Durangu v Colorade. Lebo je aj nejake ine Durango v Mexiku. Byvam/e v takom hm...moteli? Je to za mestom ale chodi nam sem historicky "trolejbus" bez trolejov zadarmo :-) a byvame akoby v dome v radovej zastavbe. Dole mame kupelku a obyvacku hore super mega velke manzelske postele a kupelku. A asi styri velke zrkadla v celom dome. Ale nie je to tu nejake luxusne. Zaradila by som to do kategorie "hotela/ ubytovne, ktora prezila socializmus" (akoze porovnavam so Slovenskom) ALE mame klimatizaciu. Je stara, vrci tak silno ze mi vibruje postel ale hlavne, ze je. Och a este mame krb! Ktory asi nevyuzijeme, lebo je tu rovnako teplo ako na Slovensku. Aspon ze tu mame chladnejsie noci a mozeme sa vyspat. A bazen, spolocnu kuchynu a pracovnu. Kde su dve pracky a dve nefunkcne susicky ehm.

A preco pisem v mnoznom cisle? Pretoze mam spolubyvajuce. Byvam s dvoma slovinkami, ktore vyzeraju byt mile a zachranili ma ked som sem prisla s teplotou. Ano, to je tiez pekny pribeh ako som sem letela od sestry zo San Francisca a musela som tam stravit noc na letisku a potom som priletela sem a taxikar mi dal 5 dolarov zlavu, lebo mi nemal ako vydat. A zrejme videl moj zubozneny stav tak sa nadomnou zlutoval. Okrem sloviniek su tu aj dve cinanky, ktore su take rozkosne, lebo pre nich je to trochu odlisny "svet" na aky su zvyknute. Dalej jedna polka, jedna slovenka, ruska, jeden cesky par, jeden slovinec, cech, madar, poliak a bielorus. Uf snad som na nikoho nezabudla. Takze velky, prevazne slovansky gulas. Je celkom sranda snazit sa porozumiet ostatnym v ich materskom jazyku. Mozno sa tu nenaucim len po anglicky :-)

Stale mam ale problem zvyknut si na prostredie. Durango je horske mestecko, ktore sa nachadza v nejakej doline. Je asi 1900 m.n.m. a Durango Mountain Resort, kde pracujem je myslim vyssie ako nas najvyssi stit na SR, cize okolo 2600 m.n.m. No a napriek tomu, ze je tu vsetko zelene a tecie tu krystalova riecka (Animas), je tu sucho. Je tu ta, sucho ze priroda na kopcoch okolo Duranga vyzera velmi subtropicky. Prve dni mi uplne vyschli pery a popraskali mi do krvi takze odvtedy vsade so sebou nosim balzam mazem sa kazdych pat minut :D Dokonca tu viac pijem. Vody samozrejme. A obcas mi zalahne v usiach. A strasne kaslem. Uz som si robila srandu, ze za chvilu budem mat tehlicky na bruchu z tolkeho kaslania. Takze napriek tymto nedostatkom je tu naozaj pekne. Panenska priroda, pasuce sa kone a kravy, psy...da sa tu robit vela sportovych aktivit. Vodne sporty - rafting a splavovanie rieky, turistika, horske bicyklovanie, horozectvo a lezenie po skalach, jazda na koni...kazdy si najde to svoje.

Dnes som bola aj vo Walmarte (hypermarket) a v nakupnom centre (kde maju aj outlet so znackovymi vecami), co je za mestom, cize aj shopaholici si pridu na svoje. Ludia su tu priatelski a zhovorcivi a vsade sa zdravia, taka ta dobra vychova, nie ako u nas, ze sa vsetci ignoruju. Tu je uplne normalne dat sa do reci s niekym. Niekedy sa ludia rozpravaju aj sami so sebou. Este ked som bola u sestry, boli sme v restauracii a isla som na wc. Ked som si umyvala ruky, vosla tam jedna zena a hovorila nieco v tom zmysle ze "co je to dnes s tebou?". Myslela som, ze to hovori na mna ale v zapati vysvitlo, ze to hovorila svojim vlasom. Hm. No ale chcela som povedat ze dnes vo walmarte som stretla postarsieho pana, ktory ma korene na Slovensku a vedel povedat "dobry den" a "ako sa mas" :-)  to tak cloveka potesi, vzhladom na to ze CNN ani nevie aku mame vlajku...

Samotne Durango je male mesto, ma asi 14 000 obyvatelov, strednu skolu, Starbucks :D, nejake muzea a historicke centrum, ktore tvori jedna hlavna cesta, kde su podniky a rozne galerie a butiky. Predpokladam, ze mesto zije z turizmu. Trocha sa bojim, ze tu bude nuda...akoze po veceroch. Ak nebudem unavena a hned neodpadnem do postele. Och, ale pri potulkach som objavila second hand. Bol to taky domcek vo velajsej ulici a boli tam dve starsie panie, ktore obdivovali, ze som sem do Duranga prisla sama. A aj ked mali zaverecnu, este ma pustili dnu a hoci nemali secondhandove ceny, kupila som si tam jedny letne saty, uz len preto aby som ich podporila. :-)

Takze dnes asi tolko, stale nemam nejake dych vyrazajuce zazitky, pretoze som sa davala dokopy po chorobe a tak sa este musim setrit, taktiez robota bude vycerpavajuca ale o tom nabuduce ( o velkostiach posteli, apartmanoch, stratach a nalezoch, o pracovnych vyhodach a zlavach). A pozrite si film Django :-)







  

1 comment:

  1. super fotky sa podarili :) Je sídce malé ale krásne mesto !

    ReplyDelete