SK: Banská Štiavnica

, , 6 comments
Začiatkom novembra, na sviatok všetkých svätých som schytila do jednej ruky foťák, do druhej dáždnik a pobrala som sa do Banskej Štiavnice. Bolo to magické, lebo som išla sama. Len tak. Na jeden deň. Všetci sa mi čudovali, že idem sama do cudzieho mesta. Pre mňa ale Štiavnica nie je cudzia. Chodím tam skoro každý rok (bežne ale nie nie sama). Je to miesto, kde si dokážem dokonale odpočinúť a nasať tú neopísateľnú atmosféru, ktorú má toto mesto. Je to niečo, čo asi nedá len tak pochopiť. Musíte to miesto navštíviť, aby ste pochopili o čom hovorím. Snáď moje fotky aspoň čiastočne priblížia genius loci Štiavnice.



Od rána bolo sychravo a kvôli sviatkom bola zatvorená väčšina obchodov v meste. Divná Pani (jedna zaujímavá kaviareň, kde podávajú špeciálnu horúcu čokoládu, ktorú si dávam vždy, keď som tu, nezáleží na ročnom období či počasi) bola zatvorená kvôli rekonštrukcii...no mala som čo robiť, aby som sa nerozplakala od ľútosti. Tak som išla do Baly (old school potraviny) a našla som tam kuskus za výhodnú cenu, limitovanú edíciu melónovej Figaro čokolády, ktorú v BA bolo naposledy možné dostať v lete, vajíčka v papierovom sáčku, mlieko v plastovom sáčku.. a iné oldschool balenia rôznych potravín. Samozrejme, že som si odniesla len prvé dve položky a usalašila som sa v neďalekej kaviarni kde mali akvárium cez celú miesnosť. Bola som tam len ja a čašník. Bolo to...trápne- Nerada bývam sama v podniku. Vlastne, toto bolo prvýkrát, čo sa  mi také niečo stalo. 

Čoskoro prestalo pršať a išla som sa prejsť po meste. Prešla som si všetky známe a obľúbené miesta a navyše som objavila aj nejaké nové. Nové staré budovy, ulice vykladané mačacími hlavami, opustené zablatené cestičky. Škaredé počasie tomu dodávalo na atmosfére a vyhnalo ľudí z ulíc do domov. Mala som pocit, že mi patrí celé mesto. Najväčšia koncentrácia živých ľudí sa prekvapivo nachádzala na cintorínoch (išla som pozdraviť Sládkovičovu Marínu, ktorá tu leží). Tentokrát bola prázdna aj botanická záhrada, inak aj školský park, kde sa dá vždy niekto stretnúť. Dokonca aj všetky indivíduá, bezďáci a túlavé psy sa niekam ukryli. Proste sychravý novembrový deň. Mesto bolo rovnako opustené ako ja. 

botanická záhrada a schody do školy
 


štôlňa
 


protiturecká pevnosť a.k.a. Nový Zámok
  



synagóga, ktorá čaká kým ju obnovia
 









6 comments:

  1. pekné fotky!
    my sme boli v Štiavnici na dovolenke tento rok a je tam krásne, dúfam, že sa ešte vrátime!

    ReplyDelete
    Replies
    1. urcite ju znova navstivte, ja mam pocit, ze je tam stale co vidiet :)

      Delete
  2. moc pekne fotky :) jedna lepsi nez druha!
    D.

    ReplyDelete
  3. z fotek sala strasne zajimava atmosfera

    http://iamaprimitive.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak to som rada, ze sa mi ju podarilo zachytit :)

      Delete