SPAIN: ESCIF

, , No Comments
Od návštevy Valencie prešlo toľko času, čo od posledného príspevku na tomto blogu. Momentálne sa potím v Bratislave vo vlastnej šťave asi tak ako rybacie konzervy v Mercadone, ktoré som si priviezla, počúvam stále a dookola toto (myslím, že už to hraničí s obsesiou) a snažím sa udržať svoj mozog nažive a neupadnúť do večnej letargie letného počasia a ničnerobenia. Fotky v počítači sa mi len tak hromadia, rovnako ako kopa oblečenia z letných výpredajov. Toľko k môjmu duševnému rozpoloženiu. Chcela by som sa ešte povenovať Valencii a jej krásam (i škaredostiam), lebo je to vďačná téma a navyše- zistila som, že milujem písať "cestopisy".

Escif

Pred pár dňami som hľadala nejake info o autoroch tých perfektných malieb, ktoré zdobia steny starých valencijských domov vo štvrti El Carmen a mimo iné som sa dozvedela... že slovo graffiti je talianskeho pôvodu. Aj keď tieto maľby by som slovom graffiti nenazvala. Podarilo sa mi zistiť, že medzi tunajších najznámejších streetartistov patrí istý valencijský umelec/skupina ľudí, ktorá si hovorí Escif (oficiálne takto: "Escif is not an artist or a group of artist. Escif is a situation that involves a lot of people. Not just those that creates these mural paintings and works but also everybody who try to understand it.") Keď som sa preklikala ku galérii prác, povedala som si: "¡Como mola!" Keďže sa nejak nezaujímam o túto oblasť umenia, doteraz som poznala len Banksyho a Escif mi ho trochu pripomína. Ani nie tak štýlom, ako odkazom, ktoré nesú jeho pouličné diela. Žiadne prázdne a ničnehovoriace tagy, či vulgárne obrázky. Morálne odkazy, metafory či kritika spoločnosti. Pre mňa osobne sa umenie stáva umením vtedy vtedy, keď donúti človeka myslieť a vytvoriť si nejaký postoj k jeho dielu. No dobre, myslím, že bude lepšie jeho práce ukázať, ako ich začať opisovať, lebo nie som  žiadna kritička umenia a popísala by som ich asi ako "ilustrácie postáv za použitia tlmených farieb", alebo ja neviem...v každom prípade, tu sú oficiálne stránky, a tu a tu ešte rôzne fotky. To, že "jeho" identita je skrytá rovnako ako Banksyho len zvyšuje jeho hodnotu a tajomno okolo tohto mena a tvorby. Maľby z dielne Escif zdobia aj steny Mexika, Katowic, španielskej časti Maroka atď. Najkrajšie na tom všetkom je, že všetky obrázky, nielen od Escif, majú schopnosť prirodzene splývať s prostredím a dopĺňajú atmosféru bohémskej štvrte.


na ľavo Blast, v strede Escif
pôvodne som hľadala autora tohto 


  




PS: Od minulého týždňa sa celý valencijský región zmieta v lesných požiaroch a museli evakuovať okolo 3000 ľudí vrátane obyvatešov malej dedinky, ktorú som navštívila :(
PPS: Odporúčam naťukať do google "Valencia street art"

0 komentárov:

Post a Comment