WWW: Majstri tesári

, , No Comments

Že mám rada architektúru a interierový dizajn nie je žiadne tajomstvo.


Rada sa prechádzam ulicami Bratislavy s hlavou vyvrátenou dohora a spoznávam budovy, o ktorých som čítala. Veľa ľudí ale zatracuje také Tesco na Kamennom námestí, či Slovenský rozhlas, kde sa "vďaka tvaru obrátenej pyramídy koncentrujú zlé energie". Tieto megalomanské stavby sú už dnes často schátralé a v ľuďoch evokuju éru socializmu. Stránka eastmodern chce ukázať zašlú slávu a aspoň čiastočne motivovať ľudí zmeniť svoj pohľad na tieto opachy. Dovolím si povedať, že niektoré interiéry sú natoľko nadčasové, že by obstáli aj v dnešnej dobe.

Kebyže oplývam nadbytkom peňazí, tak si určite nechám postaviť dom of Gut Gut. Veľmi sa mi páčia návrhy a realizácie tohto slovenského (!) architektonického štúdia. Ich domy majú v sebe akúsi hravosť a ľahkosť. Drevo, betón, sklo. Ach, a tie interiéry!

Podobný štýl majú aj toito architekti. Na ich stránkach možno nájsť prevažne rekonštrukcie bytov a domov, doplnené o fotogragfie rozkošných ručne robených makiet. V dnešnej elektronickej dobe sa niečo také len tak nevidí. Nechala by som si od nich zrekonštruovať byt len preto, aby mi vyrobili taku malú rozkošnu maketku, ňu ňu!

A aby to nevyzeralo, že podporujem len súčasné architektonické trendy, tak na: Ján Filip vytvoril stránku o 138 mestách Slovenska, ktoré doplnil množstvom fotografií. Keď si lámete hlavu, na čo mohol slúžiť ten krásny historický dom na námestí, tu to s najvčšou pravdepodobnosťou nájdete. Už len sa preklikať cez tie stovky fotografií.

0 komentárov:

Post a Comment